FAQ – VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

1. Hur betalar jag mina varor?
2. Hur handlar man på Kontors24.se?

3.
Hur blir man kund på kontors24.se?

4.
Vad innebär det att vara VIP-kund?
5. Hur vet man vilka pappersformat eller kuvertformat man ska köpa?

6.
Hur levereras mina varor?

7.
Vilka får handla på Kontors24.se?

8.
Hur bär man sig åt om man glömt sitt lösenord?
9. Hur bär man sig åt om man glömt vilken e-postadress man registrerat?

10.
Hur ändrar man en lagd order?

11. Jag vill returnera/reklamera en vara. Hur göra?
12. Hur hanterar Kontors24.se cookies?
13. Hur skapar jag en favoritlista med produkter jag handlar ofta?


 

1. Hur betalar jag mina varor?

Kontors24.se erbjuder två olika betalningsalternativ. Säker kortbetalning via Dibs eller betalning via faktura mot 20 dagar netto som du väljer att antingen erhålla brevledes eller via e-post. För mer information kring våra betalningsalternativ se våra Köpvillkor.

2. Hur handlar man på Kontors24.se?

Vår strävan är att tillhandahålla marknadens smidigaste tjänst för att inhandla kontors- och förbrukningsmaterial.

På Kontors24.se letar du upp dem produkter som ditt företag är i behov av. Väljer antal och klickar på lägg i kundvagn. Härefter går du till kassan, väljer betalningsalternativ och checkar ut. Inget krav på att registrera sig finns. Registrerade kunder får tillgång till olika hjälpmedel när de är inloggade för att förenkla inköpsprocessen av kontors- och förbrukningsmaterial. Härutöver får registrerade medlemmar ta del av riktade och attraktiva erbjudanden med jämna mellanrum.

Med över 27 000 artiklar i vårt sortiment är nyckeln en logisk kategorisering för att Ni ska uppleva butiken som enkel och smidig att handla i. Vid frågor om våra produkter eller produktkategorier är Ni givetvis välkomna att höra av Er till vår kundtjänst, kundtjanst@kontors24.se.  Tel 054-56 07 00

3. Hur blir man kund på kontors24.se?

Inga krav på registrering finns för att få handla hos oss på Kontors24.se. Leta upp de produkter som ditt företag är i behov av och lägga dem i varukorgen, gå till kassan för att sedan välja betalningsalternativ. Efter att ha fyllt i begärda uppgifter och godkänt din order hälsar Kontors24.se dig välkommen som kund!

Alternativt kan du klicka på 'Logga In' överst på sidan och registrera dig som kund på Kontors24.se för att vid nästa köptillfälle kunna utnyttja en rad fördelar som registrerade kunder förfogar över, samt kunna ta del av riktade och attraktiva erbjudande. Om du loggar in först så är alla dina uppgifter förifyllda i kassan.

4. Vad innebär det att vara Kontors24-kund?

Utöver de fördelar som inloggade kunder förfogar över samt vårt populära nyhetsbrev får Kontors24-kunder vid jämna mellanrum ta del av särskilt riktade och attraktiva erbjudanden.

5. Hur vet man vilka pappersformat eller kuvertformat man ska köpa?

Detta beror givetvis på vilket syfte produkterna ska användas till. Men för ytterligare information kring pappers- och kuvertformat se vår guide under Produktinformation.

6. Hur levereras mina varor?

Era beställda varor levereras med speditör inom 1-3 arbetsdager med undantag av specialbeställningar och beställningsvaror (se köpvillkor för ytterligare förtydligande).

7. Vilka får handla på Kontors24.se?

Kontors24.se vänder sig till privatpersoner, företag, organisationer och föreningar etc. Olika köp- och leveransvillkor gäller för företag och privatpersoner. Läs mer om detta under våra köpvillkor.

8. Hur bär man sig åt om man glömt sitt lösenord?

Klicka på 'Logga in' överst på sidan och välj 'Glömt lösenordet'. Fyll i din e-postadress (den du registrerat på Kontors24.se) och ett nytt lösenord skickas ut till den angivna e-postadressen inom ett par minuter.

9. Hur bär man sig åt om man glömt vilken e-postadress man registrerat?

Skicka dina företagsuppgifter (namn och organisationsnummer) till vår kundtjänst så skickar de vilken e-postadress ni angivit vid registreringen.

10. Hur ändrar man en lagd order?

Med hänsyn till våra snabba led- och leveranstider krävs att ändring av order görs omgående. Kontakta vår kundtjänst så ändrar de din order om ordern ej ännu levererats.

11. Jag vill returnera/reklamera en vara. Hur göra?

Returer av fakturerade och oskadade varor ska ske inom 8 dagar från ankomstdag med varan i originalskick och originalförpackning. För mer information om tillvägagångssättet, kontakta vår kundtjänst.

Även reklamationer av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 8 dagar från ankomstdag.

12. Hur hanterar Kontors24.se cookies?

För att förbättra och underlätta ditt besök på vår webbplats använder sig Kontors24.se av så kallade "cookies" av strikt tekniska skäl. Vi informerar om detta i enlighet med lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.

En cookie är en textfil som sparas på din dators hårddisk. Våra cookies innehåller ingen personlig information. Vi använder enbart cookies för att hålla reda på vilka varor du har valt samt för mätning av besöksantal på vår webbplats.


Om du inte accepterar lagring av cookies har du möjlighet att stänga av detta i din webbläsares säkerhetsinställningar. Att tänka på om du väljer att stänga av cookies är att kundvagnen på Kontors24.se inte kommer att fungera och din beställning kommer inte heller att kunna genomföras.

Hur man aktiverar cookies varierar mellan olika webbläsare. Gemensamt är dock att du ska leta efter "Tillåt Cookies" alternativt "Aktivera Cookies". För mer information om just din webbläsare se dess hjälpfunktion (tryck F1 om använder du dig av Internet Explorer).

 

13. Hur skapar jag en favoritlista med produkter jag handlar ofta?

I filmen nedan visar Andreas hur man sparar produkter i en favoritlista.


Priser och betalning

 

Reklamation

 

Frakt och leverans

 

Ångerrätt och retur